BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 23 Julai 2011

MaKnA pErJuAnGaN

Hari berganti bulan ...
 pejam celik dah nak SPM...ush ! 

waktu macam ni di sekolah...aku tengok semua batch aku dah rajin pegang buku .Nak lagi budak-budak Razians ... hem kelas pertama memang pandai . Tapi mereka baik contohnya ena- pakar arab...mira fiq- pakar math, ad math...  paah ,tiqah tinggi. (dah la tu..nanti orang ingat aku nak promote kawan )terima kasih sebab ajar aku .

dan yang paling aku akan ingat adalah....SAAT inilah cikgu-cikgu aku menunjukkan kesungguhan yang sebenar ...mereka akan sedaya upaya kejar masa nak habiskan silibus. Sedaya upaya juga buat kelas,,,asalkan kami berjaya..Terutama budak macam aku ni !

 kawan-kawan sekelas aku juga... walaupun budak kelas pandai tu asyik mengata kami... tapi kami kuat , Cikgu percaya pada kami. Biarlah mereka nak kata apapun . Kami yang 39 kepala ni tak buat mereka macamana yang mereka buat pada kami .

mereka yang bajet pandai tu aku lebel sebagai

                                             'pEngeJar PeLANgI'




 sebab pelangi tak abadi,,,hanya nampak indah dari luaran,,,sedang kita asyik mengejarnya..tiba-tiba hilang....!


Aku selalu pesan pada rakan - rakan aku di kelas 5 Avicenna..."KiTA BUKAN PENGEJAR PELANGI....TAPI , KITA PENGEJAR SYURGA ABADI" maka kita adalah sang pejuang dan pecinta ilmu yang mencari syurga...bukan setakat SPM yang sementara . Itu makna ikhlas dan disiplin ilmu yang sesungguhnya .

semoga kita temui kejayaan bersama...11a+SPM dan seterusnya



   

0 ulasan: